ÖLÜMÜN TERSİ ARZUDUR

Ölümün Tersi Arzudur oyunu Tennessee Williams’ın ülkemizde de “Arzu Tramvayı” ya da “İhtiras Tramvayı” adıyla sıklıkla sahnelenen “A Streetcar Named Desire” oyunundan yola çıkılarak kaleme alınmıştır.

Oyun günümüz Berlin’inde genellikle Türkiye’den göçenlerin yaşadığı Kreuzberg’ de Türkçe tiyatro yapan bir ekibin prova salonu olarak da kullandıkları evlerinde geçer. Alternatif bir Macbeth sergilemek için provalarına devam eden ekip bir yandan Foucault felsefesi üzerinden iktidar, erk ve ötekileştirme kavramlarını tartışırlarken bir anda İstanbul’dan gelip kapıya dikilen sürpriz bir akraba bütün düzenlerini alt üst eder. Berlin’e temelli yerleşmek için gelen bu akraba istemeden de olsa artık ortak hayatlarının bir parçası olacaktır.

Aynı ortak alanda yaşamak zorunda kalan karakterlerimizin her an daha da derinleşen farklılıkları birbirleriyle çatışmalarına yol açar. Oysa her ne kadar farklı gibi görünseler de “Öteki” olmanın ortak paydasında ortak deneyimlere sahiptirler. Hal böyleyken, kültürel, sınıfsal, etnik ya da cinsiyet kimlikleri üzerinden yaşadıkları çatışkılarda bir uzlaşma sağlayabilecekler midir, yoksa onları prova ettikleri Macbeth‘ teki gibi kanlı bir son mu beklemektedir?

Ölümün Tersi Arzudur oyunu Tennessee Williams’ın ülkemizde de “Arzu Tramvayı” ya da “İhtiras Tramvayı” adıyla sıklıkla sahnelenen “A Streetcar Named Desire” oyunundan yola çıkılarak kaleme alınmıştır.

Oyun günümüz Berlin’inde genellikle Türkiye’den göçenlerin yaşadığı Kreuzberg’ de Türkçe tiyatro yapan bir ekibin prova salonu olarak da kullandıkları evlerinde geçer. Alternatif bir Macbeth sergilemek için provalarına devam eden ekip bir yandan Foucault felsefesi üzerinden iktidar, erk ve ötekileştirme kavramlarını tartışırlarken bir anda İstanbul’dan gelip kapıya dikilen sürpriz bir akraba bütün düzenlerini alt üst eder. Berlin’e temelli yerleşmek için gelen bu akraba istemeden de olsa artık ortak hayatlarının bir parçası olacaktır.

Aynı ortak alanda yaşamak zorunda kalan karakterlerimizin her an daha da derinleşen farklılıkları birbirleriyle çatışmalarına yol açar. Oysa her ne kadar farklı gibi görünseler de “Öteki” olmanın ortak paydasında ortak deneyimlere sahiptirler. Hal böyleyken, kültürel, sınıfsal, etnik ya da cinsiyet kimlikleri üzerinden yaşadıkları çatışkılarda bir uzlaşma sağlayabilecekler midir, yoksa onları prova ettikleri Macbeth‘ teki gibi kanlı bir son mu beklemektedir?

Devamını Oku

YAZAN ve YÖNETEN ENGİN ALKAN

Tennessee Williams’ın "A Streetcar Named Desire" oyunundan esinlenilerek kaleme alınmıştır.

OYUNCULAR Engin Alkan Pınar Yıldırım Murat Göçmez Sinan Çatıkkaş

Dekor ve ışık Tasarım: Cem Yılmazer

Dekor Uygulama Serkan Kavurt

Yönetmen Yardımcıları Oya Kaptanoğlu Gökhan Doğrusoy

Teknik Uygulama Can Kılınç Yusufcan Piyade

ASİSTANLAR Alper Bayraktutar Ulaş Bülbül Öykü Çakıl

Genel Koordinatör Gamze Bayraktaroğlu

Afiş Tasarım Baran Gül

BİLET AL
TARİH16 MAYIS
PERŞEMBE
1
MEKAN %100 STUDIO
KAPI AÇILIŞ SAATİ 20:00 BAŞLANGIÇ SAATİ 20:30
BİLET FİYATLARI
Genel Satış
Öğrenci
ETKİNLİK TARİHLERİ
ETKİNLİK KURALLARI
  • Etkinlik kapı açılış saati 20:00
  • Etkinlik başlangıç saati 20:30
ÖLÜMÜN TERSİ ARZUDUR